استراتژیهایی برای بهبود تعامل با طرفداران فوتبال
استراتژیهایی برای بهبود تعامل با طرفداران فوتبال
پس از همهگیری، حضور در رویدادهای ورزشی در بسیاری از ورزشها کاهش یافته است. هیچ عامل واحدی برای این پدیده وجود ندارد. این بیشتر در مورد تغییر در بازاری است که خدمات دیجیتال در آن ارتباط فزاینده ای پیدا کرده اند.
سرگرمی مصرفکنندگان به روشهای مختلفی از جمله پلتفرمهای استریم، بازیهای ویدیویی، مسابقات ورزشی الکترونیکی، محتوای آنلاین درخواستی و غیره مواجه میشود.
حضور و مشارکت نیز تحت تأثیر تغییرات در برنامه بازی ها، قیمت بلیط ها، و برداشت های منفی از ورزش های سنتی که شامل رفتارهای خشونت آمیز، نژادپرستانه و جنسیتی است، قرار گرفته است.
این صنعت در نقطهای است که وفاداری و مشارکت هواداران برای توسعه ورزشی و اقتصادی یک باشگاه بسیار مهم است. این چگونه به دست می آید؟
مشارکت هواداران بر اساس درک نیازها، سلایق و ترجیحات طرفداران است تا ارزش ها و اصولی که جامعه از یک باشگاه ورزشی انتظار دارد رعایت شود. این در مورد ایجاد یک پیوند نزدیکتر است که در آن هواداران با استفاده از نسل اقداماتی که مستقیماً انتظارات هواداران را هدف قرار می دهند، احساس می کنند بخشی از باشگاه هستند.
**[خرید آنلاین انواع توپ های فوتبال و فوتسال با بهترین کیفیت و قیمت (جهت خرید عمده تماس بگیرید)]
بازار توجه:
باشگاه های ورزشی تنها در زمینه تولید محتوا با یکدیگر رقابت نمی کنند. آنها مدام در حال رقابت با دیگر راه ها و وسایل سرگرمی هستند.
مصرف کننده متوسط زمان محدودی برای صرف فعالیت های اوقات فراغت دارد. اگر باشگاهها نمیخواهند طرفدارانشان سرویسها یا پلتفرمها را تغییر دهند، باید اطمینان حاصل کنند که محتوایی با کیفیت و متفاوت از بقیه رقبای خود تولید میکنند.
ورزش مزیت آشکاری نسبت به سایر انواع سرگرمی دارد. رفتن به استادیوم و دیدن یک بازی توسط تیم مورد علاقه تان هنوز بخش مهمی از تجربه یک هوادار فوتبال است. روز بازی یک لحظه عالی برای تولید محتوا قبل، حین و بعد از رویداد است: تجزیه و تحلیل قبلی، چت ها، آمار بازیکنان، صحبت های بعد از مسابقه و غیره.
با این حال، متمرکز کردن تمام درگیری هواداران تنها در یک روز راحت نیست. حامیان مالی که در صنعت ورزش نقش کلیدی دارند، دائماً در تلاش هستند تا به مشتریان دسترسی پیدا کنند و بخشی از زندگی روزمره آنها باشند. تمرکز تمام تلاش های تبلیغاتی فقط در یک روز بسیار خطرناک است. به عنوان مثال، در صورت نتیجه بد، روحیه هواداران ممکن است به عدم علاقه به محتوای تولید شده توسط باشگاه در آن روز منجر شود.
برای جلوگیری از انجام همه کارها در روز بازی، لازم است اقداماتی انجام شود که در کل فصل و نه فقط در لحظات خاص، ارزش افزوده ایجاد کنند.
تولید محتوای با کیفیت:
محتوا موثرترین راه برای حفظ طرفداران است. این به این معنی است که پادشاه تعامل طرفداران است. اینترنت، گوشیهای هوشمند و شبکههای اجتماعی افراد مشهور، برندها و باشگاهها را به طرفداران نزدیکتر کرده است. آنها سطح زیادی از رقابت را برای جلب توجه مصرف کنندگان ایجاد کرده اند.
هواداران نه تنها محتوای مربوط به رویداد را مصرف نمی کنند، بلکه به دنبال ارتباط عمیق تر با باشگاه هستند. با رونق جهانی شبکه های اجتماعی، سلبریتی های ورزشی شروع به جذب تعداد زیادی فالوور کرده اند. پستهای آنها به طرفداران این امکان را میدهد که نه تنها محتوایی را که مستقیماً با یک رویداد یا یک جلسه آموزشی مرتبط است مصرف کنند، بلکه به زندگی روزمره آنها نیز سر بزنند.
این باعث شده است که باشگاهها و سازمانهای فوتبال محتوایی ایجاد کنند که نشان دهد چه اتفاقی میافتد و چگونه در داخل کار میکنند. امروزه یافتن چالشها، محتوای «پشت صحنه»، ارجاعات فرهنگی، یا همکاری با پخشکنندهها و تأثیرگذاران بسیار رایج است.
توکن های طرفداری:
توکنهای طرفداران داراییهای دیجیتالی هستند که به تیمها، لیگها یا سازمانهای ورزشی اجازه میدهند تعامل بیشتری با طرفداران به دست آورند. این دارایی ها به خریداران خود جوایز مختلفی مانند جوایز، تجربیات انحصاری، نظرسنجی ها را ارائه می دهند. به لطف آنها، باشگاه ها می توانند با پایگاه داده طرفداران خود ارتباط برقرار کنند و همچنین جریان های درآمد اضافی جدیدی را در رابطه با تجربیات واقعی دنبال کنندگان خود دریافت کنند.
به عنوان مثال، باشگاه بارسلونا فروش فلش توکن های طرفداران را که توسط Chiliz، شرکت بلاک چین که شریک باشگاه است، راه اندازی کرد. فروش به مدت 48 ساعت در دسترس بود و در آن زمان، طرفداران میتوانستند توکن را با قیمت ثابت 2 یورو دریافت کنند.
به عنوان اولین اقدام، هوادارانی که این توکن را دریافت کردند، میتوانستند در نظرسنجی شرکت کنند تا رای دهند و تصمیم بگیرند که کدام نقاشی دیواری در رختکن تیم اول نقاشی شود. به دست آوردن این نمادهای هوادار توسط پیروان تأثیر مستقیمی بر روند تصمیم گیری باشگاه داشت.
گرفتن لحظات عالی:
هنگامی که اتفاقی مرتبط در یک سازمان ورزشی رخ می دهد، شبکه های اجتماعی باشگاه باید اطمینان حاصل کنند که طرفداران آن ها در مورد آن موضوع بیشترین صحبت را می کنند. تبلیغ پیروزی یک تیم کاری واضح است که هر باشگاهی باید انجام دهد. با این حال، تشدید رسانه های جمعی می تواند در موارد دیگر نیز سودمند باشد.
به عنوان مثال، اگر بازیکنی که مدت طولانی در یک تیم حضور داشته بازنشسته شود، پست کردن در مورد حرفه خود فرصت خوبی برای استفاده است: بهترین گلها، ضربات ایستگاهی، پاس گل و غیره. این فرصت خوبی برای پرورش هواداران است.
استفاده از لحظات مرتبط روزانه به باشگاهها این امکان را میدهد که به هواداران خود نزدیکتر شوند و به طور مکرر با آنها در ارتباط باشند و همچنین مشارکت بیشتری نسبت به اقدامات مختلف انجام شده توسط این سازمانها به دست آورند.
باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.
- بهترین باشگاه و مدرسه فوتبال استان البرز و کرج
- بهترین مدرسه فوتبال کرج کجاست؟ (بهترین آکادمی فوتبال در کرج)
- بهترین باشگاه و مدرسه فوتبال در کرج (مدرسه فوتبال خوب در کرج)
- بهترین مدرسه فوتبال کرج
- مدرسه فوتبال کودکان در کرج
- استعدادیابی فوتبال در کرج