بازاریابی متمایز شده و شخصی سازی شده برای رفتارهای هر منطقه از استادیوم های فوتبال| درفک البرز
بازاریابی متمایز شده برای رفتارهای هر منطقه از استادیوم
باشگاههای نخبه فوتبال آنهایی هستند که در روز مسابقه بازده بیشتری از ورزشگاههای خود دریافت میکنند. طبق مطالعه Money League توسط Deloitte، در پنج تیم اول طبقه بندی شده به معنای 18 درصد درآمد است، در حالی که آنهایی که در جایگاه های 16 تا 20 قرار دارند، 13 درصد دریافت می کنند. این بدان معنا نیست که تعداد هوادارانی که ترجیح می دهند بازی را در خانه تماشا کنند، افزایش نیافته است. در چند سال گذشته، درآمدهای حاصل از پخش افزایش یافته است زیرا OTT ها و تعاملات آنلاین طرفداران را در خانه های خود نگه می دارند. ورزشگاه های سراسر جهان اخیراً کاهش اندکی در تعداد تماشاگران داشته اند.
این تمایل باعث تغییر کلی در ورزش در سراسر جهان شده است. اکنون نیاز به تجربیات زنده وجود دارد تا بتوانیم تجربیاتی را که در خانه به دست می آوریم شکست دهیم. حضور در یک بازی زنده برای هر طرفداری یک تجربه باورنکردنی است، اما تمام تحلیلها نشان میدهد که ارائه خدمات و شرایط بهتر ضروری است، بنابراین در آینده تغییری نمیکند.
به این ترتیب، آخرین گزارش Money League توسط Deloitte از باشگاه بارسلونا به عنوان نمونه ای برای انطباق با شرایط متغیر بازار و کاهش وابستگی به درآمدهای پخش یاد شده است.
چالش این است که محیطی مناسب برای طرفداران فراهم کنیم تا بتوانند بازی ها را با تجربه های باکیفیت تماشا کنند. به عنوان مثال، یکی از تازه ترین ورزشگاه های اصلاح شده، تاتنهام هاتسپور بود. روزنامه بریتانیایی گاردین از آن به عنوان نمونه ای برای پیروی بقیه باشگاه ها یاد کرد. آنها خدمات پذیرایی، گرمایش در غرفه ها و "دیوار صوتی" آن را ستودند. علاوه بر این، پیشبینی کرد که در آینده، تماشاگران از خدمات فنی شخصیسازیشده برخوردار خواهند شد که باعث افزایش ارتباط با کل ورزشگاه میشود. واقعیت افزوده، استفاده از هولوگرام یا پیگیری آمارها و نشانگرهای زیستی که از دستگاههای جلیقههای هوشمند به دست میآیند، تنها تعدادی از جذابیتهای جدید در صندلیهای استادیوم در آینده خواهند بود.
معمار جان رودز، طراح پالائو بلاوگرانا جدید، تأکید کرد که در لیگ فوتبال NFL، لیگ فوتبال ایالات متحده، «یک مسابقه تسلیحاتی از قبل از نظر امکانات و استادیومها دیده میشود». باشگاههایی که سریعتر با خواستههای نسلهای جدید و تماشاگران آینده سازگار شوند، از این مزیت برخوردار خواهند بود. فلسفهای که باید بر نوسازی در مکانها حاکم باشد، به قول او روشن است: «با انقلاب چندرسانهای، تجربه حضور در یک رویداد باید فایده تماشای آن را در خانه شکست دهد. طراحان استادیوم نیاز به درک کاملی از نحوه استفاده مردم از فضاها و شرکت در یک رویداد دارند."
خواسته بزرگ هواداران جدید فقط نزدیک بودن به بازیکنانشان نیست. آنها همچنین درخواست تعامل با باشگاه در سطوح مختلف را دارند. در این شرایط، استراتژیهای تنظیم پیشنهاد الزاماً به شخصیسازی وابسته هستند. با توجه به Stadium 2.0: Framework to Improve Sports Interest در استادیوم از طریق فناوری اینترنت اشیا، انتظارات شرکت کنندگان را می توان به چهار مورد اصلی طبقه بندی کرد:
ورزشگاه امن، راحت و تمیز.
نمای از صندلی ها باید انتظارات را برآورده کند.
بازی با کیفیت بالا
فضای هیجان انگیز.
مورد چهارم پیچیده ترین و مهم ترین مورد است. هیجان مسری است، اما شرایط و عوامل تعیین کننده باید آن را به مثبت بودن تشویق کنند. یک فضای هیجان انگیز چیزی است که یک تجربه یک بار در زندگی را تعریف می کند و هدف نهایی را به دست می آورد: تماشاگر می خواهد برگردد. برای دستیابی به این احساسات جمعی، این مطالعه اطمینان داد که شخصی کردن این پیشنهاد کلیدی است:
خدمات پذیرایی، غذا و نوشیدنی.
تجاری، فرصتی برای تجارت.
سرگرمی قبل و بعد از بازی.
نشستن نزدیک به تماشاچیانی که علایق مشترک دارند.
باشگاه بارسلونا برای روز مسابقه خود یک استراتژی بازاریابی دوگانه دارد. بیشترین تعداد صندلیهای استادیوم توسط اعضا اشغال میشود، اما در صورت عدم حضور، باشگاه سیستمی دارد که اعضا را تشویق میکند تا آن را مطلع کند، بنابراین بلیطهای آنها میتواند آزاد و فروخته شود.
از زمانی که سیستم شروع به کار کرد، تعداد قابل توجهی از اعضا وجود دارند که تصمیم می گیرند در هر تاریخ صندلی خود را آزاد کنند. دومین کمپین بازاریابی بر فروش این بلیط ها متمرکز شده است. پس از پایان فرآیند، چالشی که سیستم ایجاد میکند زمان کوتاهی است که باشگاه برای تنظیم پیشنهاد بازاریابی باشگاه برای آن بازدیدکنندگان در استادیومش باقی میماند.
با این حال، پروژه IoTwins که باشگاه بارسلونا همراه با BSC (مرکز ابر محاسبات بارسلونا) توسعه میدهد، در حال کار بر روی سیستمی برای بهینهسازی استراتژی است که امکان شخصیسازی پیشنهاد و خدمات را فراهم میکند. IoTwins شامل ایجاد یک دوقلوی دیجیتالی Camp Nou با استفاده از داده های تاریخی حضور در بازی است. سناریوهای مختلفی را برای هر روز مسابقه پیش بینی می کند.
عوامل زیادی بر مشخصات هوادارانی که به ورزشگاه می روند تاثیر می گذارد. نوع مسابقه، زمان بازی، روز هفته، آب و هوا، حریفی که تیم محلی با آن روبرو است… پیشبینی سناریوها بر اساس دادهها برای تناسب با سرویس مفید است.
باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.
- بهترین مدرسه فوتبال کرج کجاست؟ (بهترین آکادمی فوتبال در کرج)
- بهترین باشگاه و مدرسه فوتبال در کرج (مدرسه فوتبال خوب در کرج)
- بهترین مدرسه فوتبال کرج
- مدرسه فوتبال کودکان در کرج
- استعدادیابی فوتبال در کرج