پیشنهاد یک مربی اسپانیایی برای طراحی یک جلسه تمرینی در ورزش های تیمی و فوتبال | FCDORFAK
جلسه تمرین زمانی است که تبادل اطلاعات بین مربی و بازیکن صورت می گیرد. چند عنصر باید همیشه وجود داشته باشد:
انعکاس: که باید بررسی شود که آیا ارتباطی بین آنچه پیشنهاد شده و اتفاق افتاده وجود دارد یا خیر و باید در خدمت ارائه پیشنهادات زیر باشد.
یک مشاهده: هم رفتار خود فرد و هم رفتار هم تیمی ها و مربی.
ساخت جلسه تمرینی باید با انتخاب مربی از هدفی که بازیکنان باید به آن دست یابند شروع شود. هدف این است که جلسه را به روشی عملی بسازیم و تمرین هایی را پیشنهاد کنیم که شرایط یادگیری را ایجاد می کند که به ورزشکاران اجازه می دهد خود را بهبود بخشند.
هنگامی که وظایف پیشنهاد شد، بازیکنان باید برای به دست آوردن تجربیات حرکتی مورد نظر مربی، اجرای عملی را انجام دهند. پس از آن، مشاهده خود، مشاهده هم تیمی ها و مربی و یک تفکر مشترک باید به ارزیابی اینکه آیا هدف جلسه محقق شده است یا خیر.
تمرین در ورزش های گروهی فقط انتخاب یک هدف و عملی کردن آن نیست. بازخورد، مشاهده، بازتاب و مشاهده عناصر بسیار مرتبطی هستند که به بازیکنان کمک می کنند تا پیشرفت کنند. بازیکن باید مرکز جلسه باشد.
[خرید آنلاین توپ فوتبال و فوتسال با مناسب ترین قیمت]
جلسه تمرینی باید شرایطی را داشته باشد تا به بهبود بازیکن کمک کند:
ورزشکار می آید تا به وضوح تنها هدف جلسه را شناسایی و تشخیص دهد.
هدف با افزودن معنای خاصی به آن آشکار می شود. اطلاعات یکسان می تواند دو معنی متفاوت برای دو بازیکن داشته باشد. باید مشخص شود که هر ورزشکار چگونه چیزی را که مربی می خواهد تمرین کند تفسیر می کند.
در طول تمرین، محیطی از ارتباط و تعامل وجود دارد. هرچه ارتباط و تعامل بیشتر باشد، یادگیری بیشتر است.
خود مشاهده صورت می گیرد. ارزیابی شخصی (یا گروهی) واکنش های تولید شده توسط عملکرد شخص برای دستیابی به هدف جلسه ضروری است.
ارتباط تمرین با محیط اجتماعی و فرهنگی بازیکنان باید حاصل شود.
جلسه آموزشی باید دارای سه بخش اساسی باشد: فعال سازی (یا گرم کردن در اصطلاح سنتی تر)، فعالیت (یا بخش اصلی) و سرد کردن.
فعال سازی اولین تماس بین مربی و بازیکن و بین بازیکن و محیطی است که در آن حضور دارند. این شامل دو مرحله فرعی است که به طور متوالی انجام نمی شود، بلکه به طور متناوب انجام می شود: اطلاعات و تمرین های فعال سازی. هدف اصلی مرحله فرعی اطلاعاتی این است که بازیکن هدف را بشناسد و نسبت به آن احساس جذب کند. از آن لذت می برند و می خواهند به آن برسند. مربی باید ورزشکار را فعال کند، یک پیشنهاد عینی ارائه دهد و به شما اطلاع دهد که چه نوع تمرینی انجام خواهد شد. ما باید مشخص کنیم که آنها می خواهند از آن هدف به چه چیزی برسند و تکنیکی برای تمرکز روی آن ایجاد کنیم. همچنین به ایجاد و درک فضای تعامل گروه کمک می کند: چه کاری انجام خواهیم داد، کجا خواهیم بود، از چه موادی استفاده خواهیم کرد، و غیره.
تمرینات آغازگر، هدف را با تمرین مرتبط می کند. آنها اولین آزمون چگونگی دستیابی به هدف هستند. این در مورد دستیابی به چندین چیز است: تحریک روابط بین فردی یا بین گروهی، بیدار کردن علاقه بازیکن به هدف جلسه، ترجیحاً بیدار کردن سیستم های ورزشکار مورد نیاز بعدی و شناخت فضا. روش شناسی هرگز یکسان نیست. این به نظارت مربی و روحیات بازیکنان بستگی دارد.
این فعالیت وظایف / تجربیاتی را ارائه می دهد که ما برای رسیدن به هدف مورد نظر در عمل به کار خواهیم برد. این تمرین فقط شامل عملکرد فیزیکی بازیکن نمی شود. همچنین لازم است ارتباط برقرار شده بین مربی و بازیکنان و بین آنها در نظر گرفته شود. فعالیت شامل تحقق هدفی است که قبلاً در مرحله فعال سازی تحریک شده است. هر یک از وظایف باید چندین لحظه داشته باشد:
لحظه 1. ارائه کار.
لحظه 2. زمان تمرین.
لحظه 3. بازتاب یا بازخورد.
به لطف این روش، بازیکن باید در نهایت مسئول یادگیری خود باشد. مربی باید شرایط و وظایف را پیشنهاد کند، اما این ورزشکار است که باید آنها را اجرا کند و با خودسازی در مورد آنها فکر کند. مرحله انعکاس کار باید به درک اینکه آیا هدف محقق شده است، دلایل دستیابی یا عدم دستیابی به آن و انواع پیشنهادی در تمرین یا رفتار کمک کند.
سرد کردن باید زمانی انجام شود که جلسه تمام می شود. هدف پیشنهادی مربی نیست، بلکه معنای گل برای بازیکن است. این امر مستلزم بهینه سازی خاصی از سیستم های ورزشکار است. مربی می داند که هدف از طریق ارتباط بازیکن محقق شده است. این فقط در مورد کمی کردن آنچه اتفاق افتاده نیست. ادراک ذهنی ورزشکاران نیز هست
با بازیکنان نخبه و فرهنگ ورزشی بالا، آنها نیاز به رعایت + بهینه سازی + نیاز در طول جلسه دارند. اگر بازیکنان بتوانند خطوط احتمالی بهبود را شناسایی کنند، کدام فعالیت باید تقویت شود و رفتار چه فرافکنی دارد، هدف جلسه محقق شده است. ارتباط مربی باید اجازه ورود ورزشکاران را بدهد. برای بازیکنان در مراحل اولیه، مربی باید مرحله بازتاب را بسیار بیشتر هدایت کند و به آنها کمک کند رفتار خود و هم تیمی هایشان را ارزیابی کنند. سپس، آنها باید آن را با هدف جلسه مرتبط کنند.
در روشهای سنتیتر، مربی از روشهای هدایتکنندهتری استفاده میکند، جایی که تقریباً فضایی برای مداخله بازیکن و کمک به دید او از آنچه در جلسه اتفاق میافتد وجود ندارد. اجرای کار عملا تنها وسیله ای است که می توانیم به هدف جلسه برسیم. در روشی که بازیکن را درگیر می کند، مربی باید شرایط تمرینی را پیشنهاد کند که به ورزشکار کمک کند تا خود را بهبود بخشد و روی تمرین فکر کند. فوتبال و ورزشهای تیمی آنقدر قابل تغییر هستند که اجازه نمیدهند بدون اینکه بفهمیم چرا اتفاق میافتد و چگونه میتوانیم آنها را تغییر دهیم، تغییر کنند.
باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.