بسته
(0) کالا
هیچ محصولی در سبد خرید شما وجود ندارد.
بخش های آکادمی فوتبال دُرفَک البرز
    فیلترها
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    نوشته‌های بلاگ دی 1400

    اهمیت زمان بازی و عدالت تصمیمات گرفته شده توسط مربی در ورزش و فوتبال | درفک البرز
    0 اهمیت زمان بازی و عدالت تصمیمات گرفته شده توسط مربی در ورزش و فوتبال | درفک البرز

    در ورزش‌های تیمی، زمان بازی که بازیکنان در رقابت از آن لذت می‌برند، منبع محدودی است که برای ورزشکاران ارزش زیادی قائل است.

    به عنوان مثال، در هندبال، مربی باید 420 دقیقه زمان بازی (60 دقیقه در هر بازی در 7 بازیکن) را بین حداقل 16 بازیکن تقسیم کند، که به معنای میانگین فقط 26 دقیقه برای هر بازیکن است.

    در فوتبال، 990 دقیقه (90 دقیقه در 11 بازیکن) باید بین بیش از 25 ورزشکار توزیع شود. در این صورت فوتبالیست ها باید با میانگین حداکثر 40 دقیقه در هر بازی تسویه حساب کنند. در نتیجه این واقعیت، رقابت درون تیمی و مبارزه برای زمان بازی از ویژگی های برجسته در ورزش های تیمی نخبه است.

    زمان کم و بیش بازی ارتباط نزدیکی با فرصت نشان دادن استعدادهایی دارد که می تواند منجر به بهبود قرارداد یا برعکس شود. به همین دلیل مربی باید زمان بازی را به درستی تقسیم کند. یک تصمیم خوب یا بد می تواند تأثیر مستقیمی بر عملکرد تیم داشته باشد: درک بازیکنان از عدالت در تخصیص دقایق بازی می تواند بر پویایی تیم و بر انگیزه و رضایت بازیکنان از مربی تأثیر بگذارد.

    یک توزیع ناعادلانه می‌تواند منجر به اختلافات مخرب درون تیمی شود که می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف در رقابت شود، در حالی که وقتی عدالت درک شود، می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

    [خرید آنلاین توپ فوتبال و فوتسال با مناسب ترین قیمت]

    «در بسکتبال، بازیکنانی از شما متنفرند کسانی هستند که زمانی که فکر می‌کنند باید برای بازی داشته باشند را ندارند.» فیل جکسون، مربی شیکاگو بولز و لس‌آنجلس لیکرز.

    یک تحقیق اخیر بررسی کرده است که چگونه زمان بازی که بازیکنان از آن لذت می برند، بر رقابت تأثیر می گذارد و چگونه درک آنها از عدالت با تصمیم مربی با رضایت ورزشکاران مرتبط است. تحقیقی که اخیراً در Cogent Social Science منتشر شده است بر اساس تجزیه و تحلیل 231 بازیکن نخبه نروژی هاکی روی یخ (155 نفر) و هندبال (N = 76) است. سن بازیکنان بین 17 تا 37 سال (میانگین 22.7 سال) و تعداد سال های بازی در سطح بالا بین یک ماه تا 14 سال (میانگین زمان 3.7 سال) بود. تعداد بازیکنان هر تیمی که در تحقیق شرکت کردند بین 11 تا 20 ورزشکار بود که میانگین 12.8 بازیکن بود. بازیکنان بر اساس زمان بازی به 3 گروه زیر متوسط، متوسط ​​و بالاتر از میانگین تقسیم شدند.

    عدالت درک شده با تصمیم گیری مربی با پرسشنامه De Backer (2011) 2 اندازه گیری شد. این مقیاس شامل 9 گویه از 1 تا 5 امتیاز است که درک بازیکنان از عدالت را با تصمیمات مربی تجزیه و تحلیل می کند. به عنوان مثال: "دقایقی که من بازی می کنم منصفانه است، بر اساس عملکرد من" یا "مربی من تصمیمات را دقیق و درست می گیرد."

    در نهایت، رضایت از مربی با پرسشنامه رضایت ورزشکار (ASQ) ریمر و چلاندورای (1988) ارزیابی شد. میزان رضایت از آموزش و دستورالعمل های ارائه شده توسط مربی، رفتار شخصی و رضایت از نحوه به حداکثر رساندن استعدادهای بازیکنان را توسط مربی اندازه گیری می کند.

    بسیاری از نتایج مرتبط را نشان می دهد:

    زمان بازی و درک بازیکنان از عدالت با تصمیمات مربی، رضایت ورزشکاران را از مربی خود پیش بینی می کند. هر چه زمان بازی و عدالت بیشتر باشد، رضایت از کار مربی بیشتر می شود.
    به نظر می رسد عدالت در تصمیمات مربی بیشتر برای بازیکنان مرتبط باشد تا زمان بازی در مسابقات.
    کیفیت تمرین و دستورات و همچنین بازخورد مثبت نیز با رضایت بازیکنان از مربی ارتباط تنگاتنگی دارد.
    در یک محیط رقابتی و عملکرد محور، برنده شدن یک اولویت قوی نسبت به ارزش های دیگر است. تبدیل شدن به یک عضو تیم نخبه مستلزم تبعیت از منافع شخصی است، و به طور متناقض، منافع شخصی فرد بهتر از این طریق ترویج می شود. علاقه گروهی یعنی ماهرترین ورزشکاران در حال بازی هستند زیرا احتمال موفقیت را افزایش می دهند. با این حال، رفتار منصفانه و محترمانه مربیان می تواند احترام و غرور بازیکنان را تسهیل کند، که افراد را تشویق می کند تا تصمیمات نامطلوب را بپذیرند و تعهد، وفاداری و تلاش را از طرف تیم تسهیل کنند.

    همانطور که Seirul-lo 6-7 توضیح می دهد، در ورزش های تیمی، بازی تنها در صورتی امکان پذیر است که روی هم تیمی های خود حساب کنیم، در صورتی که بتوانیم سطوح بالایی از تعامل با آنها و تعهد به مشارکت تیمی لازم را داشته باشیم که باید معنای فردی برنده شدن را تغییر دهد. بنابراین، فرهنگ جمعی بازی در جایی پدیدار می شود که روابط بین فردی تأیید می شود، کدهای ارتباطی مختلف و پیوندهای احساسی با اعضای تیم شناسایی می شود که باعث می شود رویدادهای بازی را از ابعاد مختلف یاد بگیریم. برای به حداکثر رساندن ساختار عاطفی-اجتماعی و اجازه دادن به اثربخشی در موقعیت‌های پیش رو، مربی باید آموزشی را برنامه‌ریزی کند که:

    کانال های ارتباطی را برای جریان اطلاعات پیشنهاد می کند، بنابراین آن قضاوت تسهیل خواهد شد.

    باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

    باشگاه فوتبال درفک البرز بهترین باشگاه و مدرسه فوتبال در استان البرز و کرج FCDORFAK BEST SOCCER SCHOOL IN ALBORZ