هر استادیوم ورزشی درآمد مستقیم و غیرمستقیم دارد. بدیهی ترین آنها فروش بلیط، اجاره امکانات، بهره برداری از غرفه های غذا و نوشیدنی، فروشگاه باشگاه، تور و هر درآمد دیگری که به سرگرمی یا بازاریابی اختصاص دارد.
دومی که اهمیت چندانی ندارد، حقوق تجاری و حمایت مالی است. هر دو به یک اندازه مهم هستند، صرف نظر از پولی که تولید می کنند، زیرا مستقیماً به یکدیگر وابسته هستند. و اگر مدل کسب و کار به خوبی برای بهره برداری از آنها طراحی نشده باشد، ساخت دیدنی ترین استادیوم جهان بی فایده خواهد بود.
[خرید آنلاین توپ فوتبال و فوتسال با مناسب ترین قیمت]
کلیدهای کسب درآمد از تجربه طرفداران در استادیوم های فوتبال:
آن ایده ابتدایی فروش بلیط برای حضور در یک مسابقه دیگر معنی ندارد. حالا تماشاگر به سمت تجربه ای می رود که همه چیز اهمیت دارد. این از دسترسی به استادیوم تا آسایش آنها، گذر از پیشنهاد غذا و نوشیدنی است. همچنین فعالیت های فعال سازی انجام شده توسط اسپانسرها و نمایش های خارج از زمان بازی که مکمل زمان بازی هستند. فنی ترین بخش این است:
اتصال به اینترنت،
برنامه ورزشگاه،
پیشنهادات تجاری شخصی و محتوای سمعی و بصری
این مجموعه کامل باید برای افزایش مشارکت تماشاگران و تعهد آنها به باشگاه طراحی شود. به عبارت دیگر، برای افزایش تعامل طرفداران، تمام اقداماتی که ایجاد می شود باید به همین منظور جهت گیری شود.
اما برای رسیدن به این هدف، به طراحی مشارکت و کنشهای تعاملی در بازیها کمک میکند. با این حال، شناسایی نمایههای عموم مردم و دادن آنچه میخواهند نیز ضروری است.
این واقعاً در صندلیهای ممتاز، که باید موقعیت ممتازی برای تماشای بازی داشته باشند، مرتبط است، و نه تنها با خدمات بیشتر از جایگاهها، بلکه همان دیدی که گاهی اوقات اتفاق میافتد.
شما همچنین باید روی یک نوع تماشاگر تمرکز کنید که ثابت است، تماشاچی که تنها زمانی به استادیوم می آید که تیمش در رقابت ها یا مسابقات تعیین کننده مانند نیمه نهایی و فینال موقعیت خوبی داشته باشد. این دو پروفایل مکمل وفادارترین هواداران و دنبال کننده های تیم هستند.
همه، بدون تمایز، باید محل برگزاری را در پایان رویداد ترک کنند و مطمئن باشند که یک تجربه منحصر به فرد را تجربه کرده اند. ما باید اولویتهای هواداران را با منابع درآمد، ویژگیهای استادیوم و طرح تجاری کلی تنظیم کنیم. زیرا به این ترتیب ما به افزایش فعالیت هایی که درآمدزایی می کنند دست خواهیم یافت:
افزایش جریان تجاری و مصرف؛
میانگین افزایش بلیط؛
محیط بهتر در ورزشگاه؛
استفاده بیشتر از درآمد رسانه های سمعی و بصری؛
مشارکت بیشتر در فعال سازی حامیان مالی؛ و
رشد فروش در بازی های خانگی
و اگر استراتژی کلی برای افزایش زمان سپری کردن تماشاگران در استادیوم طراحی شود، به این دست خواهیم یافت: هر چه فاصله زمانی طولانیتر باشد، میانگین درآمد بلیط بیشتر است.
جو در جایگاه استادیوم های فوتبال، تعیین کننده در بقیه خطوط تجاری است
تصویر غرفه های شلوغ، با فضای مهمانی و محیطی پویا، بسیار جذاب تر از نیمه خالی با هواداران بی تفاوت است. و این جو به موفقیت کلی هر ورزشگاه و درآمد مستقیم و غیرمستقیم بستگی دارد. زیرا علاوه بر جذب تماشاگران به محل برگزاری، مخاطبانی را جذب می کند که به دنبال ارتباط با نمایش هایی هستند که موفقیت را منتقل می کنند و حضور در آن یک امتیاز است. تصاویر پر از استادیوم ها همیشه باعث افزایش فالوور در شبکه های اجتماعی می شود. و هنگامی که یک مکان مملو از افرادی است که به شدت از آن لذت می برند، رسانه ها و پلتفرم ها اغلب برای حقوق پخش با هم مبارزه می کنند.
لیگ برتر بهترین نمونه است، با وجود کیفیت مسابقاتش، به طور مداوم رکورددار تماشاگران است. تفاوتی که فوتبال انگلیس ایجاد می کند، استادیوم های مملو از آن است که تجربه درجه یک هواداران را منتقل می کند.
جو همچنین بر بهره برداری از حقوق تجاری و حمایتی تأثیر می گذارد. برندها میخواهند با باشگاهها و استادیومهایی که تصویر مثبتی از موفقیت ارائه میدهند، با شخصیت خود همراه شوند تا هدف خود را جذب کنند.
هر برندی از یک نهاد ورزشی که عموم را به استادیوم خود جذب نمی کند، اجتناب می کند، زیرا این یک علامت شکست است. و برعکس، آن دسته از نهادهایی که تصویری از موفقیت ارائه می دهند، بیشتر مورد توجه شرکت ها قرار می گیرند. این امر در نامگذاری قراردادهای حقوق قطعی است، زیرا آنها یک هویت مستمر بین اسپانسر و باشگاه و یک انجمن بسیار طولانی مدت را فرض می کنند.
بوندسلیگا نمونه برجسته دیگری است. همه ورزشگاههای آن قرارداد نامگذاری دارند و همه تیمهایش یک اسپانسر بینالمللی روی پیراهنهای خود دارند، زیرا بیشتر شرکتهای چندملیتی میخواهند برند خود را با باشگاههای آلمانی مرتبط کنند. دلیلش این است که استادیومهای خوب، تجربه هواداران خوب و قیمتهایی بین 30 تا 40 درصد کمتر از بقیه بازار دارد. بنابراین آنها به تصویری تماشایی دست می یابند، با ورزشگاه های مملو در هر بازی، حتی برای تیم هایی که در ضعیف ترین موقعیت های جدول قرار دارند.
بهبود در پخش تصاویر، درک دقیق، دوربینها در سطح زمین، ماشینهای پرنده، و هواپیماهای بدون سرنشین یا جرثقیلهایی که در داخل و خارج از استادیوم فیلم ها را جمعآوری میکنند، امروزه میتوانند احساسات را در جایگاهها به خوبی منتقل کنند. آنها تجربه خانگی را به قدری خوب می کنند که برخی از تماشاگران را از رفتن به محل مسابقه منصرف می کند. به همین دلیل است که اولین هدف هر طرح تجاری برای یک استادیوم باید دستیابی به یک تجربه عالی از طرفداران و برای کسانی باشد که به سکوها می آیند. احساس انحصار و اصالت برای حضور در آنجا، سرگرمی اضافه شده به بازدید از مکان، و اقدامات تبلیغاتی و محتوای انحصاری باید چیزی باشد که با فناوری دیجیتال قابل جایگزینی نباشد و بتواند از هر تجربه تفریحی دیگری پیشی بگیرد.
باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، به عنوان بهترین مدرسه فوتبال کرج تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.