بسته
(0) کالا
هیچ محصولی در سبد خرید شما وجود ندارد.
بخش های آکادمی فوتبال دُرفَک البرز
    فیلترها
    Preferences
    جستجو

    چگونه جلسه تمرینی فوتبال خود را برای بازیکنان تیم خود مناسب کنید

    چگونه جلسه تمرینی فوتبال خود را برای بازیکنان تیم خود مناسب کنید

    چگونه جلسات خود را برای بازیکنان خود مناسب کنید
    مشاوره مربیگری
    توسط سعید رنجبر
    هنگام طراحی جلسات، می توان به راحتی از سطح رشد بازیکنان چشم پوشی کرد. سعید رنجبر مربی فوتبال طرحی را برای اینکه چه چیزی و در چه سنی باید گنجانده شود، ارائه می کند.


    مربیان هنگام برنامه ریزی برای جلسات تمرینی باید سن و مرحله رشد بازیکنان خود را در نظر داشته باشند.



    در مربیگری، مهم است که بازیکنان خود را به دقت ارزیابی کنید و توانایی های فیزیکی، شناختی و اجتماعی-عاطفی آنها را مشخص کنید.


    وقت گذاشتن برای انجام این کار ارزش و لذت هر جلسه تمرینی را افزایش می دهد.


    تعادل مهمی که باید برای آن کار کرد، تعادل بین درک بازیکنان از توانایی‌های خود و چالش‌هایی است که برای آنها تعیین شده است.


    اگر بازیکنان احساس کنند که چالش برای توانایی آنها بسیار بزرگ است، استرس و اضطراب ایجاد می شود. از طرف دیگر، اگر احساس کنند چالش کافی نیست، ناامید و بی حوصله می شوند.


    اهمیت این تعادل در تمام سطوح بازی صدق می کند، اما به ویژه در پایه، جایی که یک مربی باید به اندازه نتایج عملکرد، برای لذت بردن و حفظ بازیکن تلاش کند.

     

     

    ارزیابی نحوه انجام تمرینات مناسب از نظر رشد برای U6s، U8s، U10s و U12s، از روشی که می‌توان بازیکنان ارشد را بهتر مدیریت و آماده کرد، پشتیبانی می‌کند.

     

    "بازیکن جوانی که توپ را با انگشت می گیرد، ممکن است فقط نشان دهنده توانایی بدنی آنها باشد..."




    قدردانی از تناسب بدنی می تواند در مورد اندازه زمین و تاکید فنی در تمرین اعمال شود. اگر بازیکنان قدرت بدنی لازم برای ارائه یک توپ پرتاب شده از گوشه زمین به سمت دروازه را نداشته باشند، تمرین این تکنیک اضافی است.


    درک درستی رشد فیزیکی تمرین باید به این معنی باشد که ما زمان بیشتری را با بازیکنان جوان پایه بر روی سواد بدنی، تعادل و چابکی، کنترل دقیق و تمرینات فنی کوچک صرف می کنیم.


    ما به بازیکنان جوان توضیح می دهیم که هدف بازی گلزنی است - یا حداقل، بیشتر از حریف. در سطح شناختی اساسی، یعنی هر بازیکن درگیر به سمت توپ می رود.


    پاسخ مربی به این امر اغلب "گسترش" یا "فضا پیدا کردن" است. اطلاعات به خودی خود اشتباه نیست، اما مناسب نیست.


    در عوض، مربی باید لحظه‌ای را که بازیکنی عمداً از غوغا دور می‌شود تا به طور بالقوه توپ را در فضا دریافت کند، مشاهده و شناسایی کند. این لحظه ای است که یک بازیکن در ذهن خود مفهوم فضا را توسعه می دهد.


    استفاده از این بازیکن به عنوان یک الگوی خوب برای سایرین، مربیگری مؤثری است که مبتنی بر مشاهده، تأیید و صبر است.


    ملاحظات مهم بازی مانند پراکندگی، فشردگی، انتقال، تشکیلات و سیستم ها بر عهده مربی است که در چارچوب سطح رشد بازیکنان خود آموزش دهد.


    اکثر والدین با این ایده آشنا می شوند که یک کودک خردسال می تواند قبل از ایجاد دوستان بسیار خود محور باشد.


    به طور مشابه، بیشتر مربیان بازیکنان جوان تجربه این را داشته اند که بازیکنان آنطور که ممکن است تیم محور و متعهد به موفقیت جمعی نباشند. این با تحقیقات در مورد چگونگی رشد اجتماعی-عاطفی کودکان مطابقت دارد.


    پیامدهایی برای مربی این است که آنها باید نحوه مدیریت فعالیت های مشترک و مخالف را در تمرین در نظر بگیرند - چه به صورت انفرادی، گروهی یا به صورت کامل تمرین کنند.

     

    مربی مدرن کسی است که بیش از اصول یک جلسه فنی مدیریت می کند. این در تمام سطوح بازی صدق می کند.


    انتظار می رود مربی مدرن ارتباطات موثر، مدیریت پرسنل، دوره بندی، برنامه ریزی توسعه فردی و غیره را درک کند.


    این وظایف اغلب به عنوان "مهارت های نرم" مربیگری شناخته می شوند - اما من فکر می کنم بهتر است آنها را "مهارت های ضروری" مربیگری بنامیم.


    رسیدن به درک شخصی از نحوه در نظر گرفتن و به کارگیری یک رویکرد مناسب از نظر رشد برای مربیگری بسیار ارزشمند است.


    چیزهایی که یک مربی مدرن موثردر فوتبال را تعریف می کند:


    کسی است که در استفاده از زمان و منابع کارآمد باشد. این کارایی را می‌توان در تعیین چالش‌های تمرینی یافت که بازیکنان را کشش می‌دهد اما در رابطه با مرحله رشد آنها قابل دستیابی است.

     

    "اگر ما از آموزش های مناسب برای رشد حمایت کنیم، یک طرح اولیه ظاهر می شود..."

     


    در سطوح ارشد، من را تشویق کرد تا توانایی فیزیکی بازیکنان، درک بازی آنها و انگیزه ها و تعهد گسترده تر آنها را درک کنم.


    در برخی موارد، به این معنی بود که من در بهترین گروه برای مجموعه مهارت های خود و بازیکنان قرار نگرفتم. بیشتر اوقات، به این معنی بود که می‌توانم با بازیکنانی در سطح آن‌ها ملاقات کنم، چالش‌هایی برای آنها ایجاد کنم و آنها را به شیوه‌ای بسیار عمدی و مؤثر وارد رقابت کنم.


    در مورد بازیکنان خود از منظر مناسبت رشدی آنچه تمرین می کنید فکر کنید و از آنها بخواهید.


    اگر بتوانید این کار را انجام دهید و بر اساس آن تنظیم کنید، آنگاه شما و بازیکنان از جلسات خود لذت بیشتری خواهید برد - و در نتیجه پیشرفت و عملکرد بازیکن بهبود خواهد یافت.

     

    یک طرح آموزشی مناسب برای توسعه


    U6s: یک توپ برای هر بازیکن. تعداد زیادی تمرین فنی فردی؛ چالش های 1v1؛ صبر زیاد مربی که اجازه می دهد استراحت های متعدد و تغییرات فعالیت را انجام دهد.

     

    U8s: یک توپ بین دو بازیکن. تمرینات فنی از جمله پاس؛ چالش های مشارکتی و جنگی؛ معرفی ایده های اساسی حمایت؛ بازی های 2v2

     

    U10s: یک توپ به یک گروه کوچک. کار فنی روی دریبل، پاس و بازی ترکیبی؛ تصمیم گیری در مورد موقعیت های بازی های کوچک و کوچک تکراری و در اختیار و خارج از مالکیت.

     

    U12s: ظهور در عناصر مشابه یک جلسه بازیکنان ارشد. گروه کوچک به اعداد گسترش یافته به فعالیت تعداد کامل. تاکید فنی هم فردی و هم گروهی کوچک؛ آمادگی جسمانی؛ مدیریت چالش برای ایجاد فرصت برای موفقیت و ناملایمات.

    باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، بهترین مدرسه فوتبال و آکادمی فوتبال استان البرز و کرج، از بازیکنان مستعد و پرتلاش استان البرز و کرج، عضویت می پذیرد.

     

    این باشگاه تلاش دارد تا همگام با تمرینات روز آکادمی های فوتبال برتر دنیا، استعدادهای بهتری را پرورش داده و به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند.

    ثبت نام در بهترین باشگاه و مدرسه فوتبال استان البرز و کرج FCDORFAK BEST SOCCER SCHOOL IN ALBORZ AND KARAJ

     

    نظر خود را وارد نمایید.