بسته
(0) کالا
هیچ محصولی در سبد خرید شما وجود ندارد.
بخش های آکادمی فوتبال دُرفَک البرز
    فیلترها
    Preferences
    جستجو
    خبرخوان

    نوشته‌های بلاگ مرداد 1400

    کلید بهبود در مربیگری فوتبال؟ فقط با خودت صحبت کن
    0 کلید بهبود در مربیگری فوتبال؟ فقط با خودت صحبت کن

    مربی موثر در فوتبال کسی است که بتواند عملکرد خود را بررسی کند، نقاط قوت و ضعف را ارزیابی کرده و برای بهبود برنامه ریزی کند.

    مهارت ارتباطات درون فردی مهارتهایی است که ممکن است توسعه یابد، که مربی وقت و فضا برای تأمل داشته باشد. یک فرصت معمولی برای تأمل ساده می تواند رانندگی از تمرین به خانه باشد.

    در فوتبال پایه این سوالات را برای تمرینات می توانید از خودتان داشته باشید:
    آیا جلسه تمرین سرگرم کننده بود؟ آیا جلسه سازماندهی شده بود؟ آیا بازیکنان درگیر بودند؟ آیا فرصتی برای خلاقیت وجود داشت؟ آیا استفاده از فضا درست بود؟ بازخورد چگونه بود؟ آیا پیامدهایی برای بازی داشت؟

    در سطوح حرفه ای تر می توانید این سوالات را از خودتان داشته باشید:


    آیا جلسه سرگرم کننده بود و شایستگی ارتقا یافت؟ آیا جلسه به خوبی تسهیل شد؟  آیا فرصت تصمیم گیری وجود داشت؟ آیا ارتباط بین بازیکنان وجود داشت؟ مداخلات مربیگری چگونه بود؟ آیا جلسه به مدل بازی تیم مربوط می شد؟


    صادقانه پرسیدن سوالات از خودتان اولین قدم قوی رو به جلو است. یک پروتکل مفید می تواند این باشد که برای هر یک از هفت ملاحظه نمره ای از پنج یا ده به خود بدهید.

    با گذشت زمان، می توانید تعیین کنید که چه زمانی عملکرد خود را موثرتر می دانید.

    تحقیقات نشان می دهد که کسب مهارت مربیگری از سه روش وسیع ناشی می شود. ابتدا آموزش رسمی مربیگری، سپس کارگاه ها، سمینارها، راهنمایی و غیره، و سرانجام از طریق تامل، راهنمایی شخصی و به اشتراک گذاری غیررسمی.

    این تحقیقات بیشتر نشان می دهد که صلاحیت کلی مربیگری به ترتیب از 10 درصد، 20 درصد و 70 درصد از هریک از این موارد ناشی می شود.

    بنابراین، در حالی که مربیان باید به دنبال تحصیلات رسمی باشند، برای متخصص شدن نیاز به تمرین، سپس تأمل و سپس برنامه اقدام برای بهبود است. بهترین یادگیری برای مربی و ورزشکار از محیط تمرین حاصل می شود. این امر به این دلیل است که مربیگری و بازی در چارچوب زمینه ای قرار دارد.

    "پرسیدن سوالات از خود اولین قدم قوی در تمرین بازخوردی است ..."

    اکثر مربیان می فهمند که از طریق آموزش رسمی یاد می گیرند و پیشرفت می کنند. فراتر از آن، ما ممکن است ارزش چهار مورد اول از کلمات زیر را درک کنیم، اما پنجمین مورد، اغلب نادیده گرفته می شود:

    مشاهده
    گفتگو
    تمرین
    تجربه
    تأمل در تمرین

     مشاهده و خرید تمامی کتاب های روز مربیگری فوتبال

    مدلهای مختلفی برای مربیان وجود دارد تا بتوانند مهارت خود را تمرین کنند. گراهام گیبز (دانشگاه ادینبورگ، 1998) رویکردی را برای تأمل پیشنهاد می کند که کاتالیزور چرخه «رویداد» است (نمودار ابتدای متن را ببینید).

     

    یک مربی خوب در هر سطحی با توسعه تخصص در محتوا، "آنچه باید" را هدایت می کند. تکنیک، تاکتیک، شرایط جسمانی و مهارت های ذهنی خواهد بود.

    مربیان متخصص "موثر"، در حال توسعه، همچنین با توسعه روش شناسی خود هدایت خواهند شد. این نحوه ارائه محتوا، نحوه دریافت بازخورد از بازیکنان و نحوه ارائه بازخورد به بازیکنان و بهبود آنها است.

    جمله آلبرت انیشتین را در نظر بگیرید، "جنون این است که یک کار را بارها و بارها انجام دهید و انتظار نتایج متفاوت را داشته باشید". همه ما را به چالش می کشد تا به طور مداوم پیشرفت کنیم. ما قبول می کنیم بازیکنان ما شایسته چنین چیزی از ما هستند.

    باشگاه و مدرسه فوتبال درفک البرز، تلاش دارد تا همگام با تمرینات بهترین آکادمی های فوتبال دنیا جلو رفته و استعدادهای بهتری را به فوتبال ملی و باشگاهی ایران معرفی کند. شما نیز می توانید عضو باشگاه درفک البرز شده و در مسیر حرفه ای شدن قدم بردارید.

     

    ثبت نام در بهترین باشگاه و مدرسه فوتبال استان البرز و کرج FCDORFAK BEST SOCCER SCHOOL IN ALBORZ AND KARAJ